torsdag 1 december 2016

Adventspynt


Tänk vad fint det är när snön har lagt sig och det blir vitt och tyst ute!

Det är välkomnande både för mig själv och för alla våra gäster om vi har en vacker entré trots att det fortfarande är lite halvfärdigt, trappan saknas, broräcke och lite lister saknas och det är bara grundmålat.

Ytterdörren
Entrédörren har fått två hemmagjorda kransar av lingonris. Lite kottar, pinnar och några nypon har fått utgöra själva rosetten.
Hemgjorda lingonriskransar
Utegran
En adventsgran utanför entrén lyser upp lite extra och ger julkänsla i december. Dottern fick äran att välja ut en gran, såga ned den och bära hem den.

Såg lite spinkig ut när hon valde den, men har visat sig funka fint ändå
Köpte ledbelysning två slingor. Visade sig att jag först lyckats få en blåaktig och en gulaktig slinga.Som tur var så fick jag byta den ena så jag numera har bara gulaktigt ljus i granen.
Granen på plats
 Adventsstjärnor

Inomhus tog jag också hjälp av dottern och klättrade upp i tornet och hängde upp alla vita julstjärnor vi hade och gjorde en mobil.
I brist på kristallkrona blev det en stjärnmobil
Entrétrappa
Som pricken över i vill jag ha lite levande ljus och granris vid entrén. Letade lite i uthusen och hittade ett älghorn, en trefot, en slaska för svagdricka och en korg som hönsen hade som rede i somras. Ljuslyktorna har jag fått av min dotter i present sen tidigare. Gran- och tallris fanns i skogen. Det som inköptes var några julrosor och två värmeljus.

Årets entréstileben

Välkommen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar