söndag 5 februari 2012

Frostskador i putsad mur

Neeeejjjjj...., nu har det hänt det som jag fruktade när jag "glömde" täcka muren i höstas. Det har kommit fukt i muren och nu har det frusit.
Det här är den åttonde dödssynden - glöm inte att täcka en putsad mur innan höstens regn och vinterns kyla kommer och spränger sönder. Det grämer mig att jag till och med köpte granitstenarna i höstas som jag skulle limma som topp-täckning men det hela föll på att jag saknade ett förlängningsskaft till stenkapen. Så..., stenarna ligger snyggt staplade i carporten och putsen spricker.
Jag är osäker på hur illa det har frusit men putsen behöver i alla fall knackas ned och sen får jag väl besikta skadan på lecablocken i vår.

Gör om - gör rätt!

1 kommentar:

  1. Något sen kommentar men det hade varit intressant att få se hur du reparerade skadan.

    //Kent

    SvaraRadera